WHAT IS NO MORE MONDAYS?

Nederland, Den Bosch, 16 mei 2018. Portret van Don Blaauw in en rondom zijn kantoor in het Werkwarenhuis, Den Bosch. Foto: John van Hamond.
 Ik ben

Don Blaauw, ontwerper, docent (HKU Utrecht) en maker van online interactieve toepassingen met een educatief dan wel sociaal maatschappelijk tintje, waarbij zowel playful learning als storytelling een essentieel onderdeel zijn van zijn projecten. Producties ontwikkel ik o.a. voor e-learning trajecten, erfgoed, educatie (jeugd en volwassenen) en culturele ervaringen, daarnaast zijn met de eigen storytelling producten Kids Love Cards en VRhalen.nl succesvolle projecten opgeleverd.

Binnen mijn grote netwerk van creatieve en technische makers werk ik samen met mensen die zowel een didactische expertise als ook vaardigheden in het culturele en museale vlak hebben, en ook net als ik een ruime ervaring met het ontwikkelen van games, tools en lesmateriaal. Samen met onderwijsspecialisten maak ik gebruik van verschillende prikkelende werkvormen om zoveel mogelijk leerlingen en docenten aan te spreken.

Ik streef ernaar om de mensen te stimuleren zichzelf te willen ontwikkelen in mijn producten.

Met humor, eigenzinnigheid en met het referentie kader van de doelgroep in gedachten, maak ik veelal gebruik van online materiaal, waarbij gebruik van 21st century skills mijn uitgangspunt is.

Naast de Playful producten als KidsLoveCards.nl en VRhalen.nl ben ik een allrounder die creatieve concepten kan uitwerken en produceren. Illustraties, vormgeving en animaties zijn geen enkel probleem. Moderne logo’s worden met liefde ontworpen en de jarenlange ervaring met games helpt mij om als senior creative playful consultant  of designer aan de gang te kunnen. Bijvoorbeeld bij LEGO Group werd ik gevraagd om als expert aan te schuiven aan tafel in New York om de eerste online kind-beleving mede te ontwikkelen van een bezoek aan het in 2017  geopende  LEGO HOUSE  in Billund. Als LEGO House Partner is het een eer om playfulness op deze manier te kunnen uitdragen. Daarnaast adviseerde ik de LEGO Group in online technieken en creatieve mogelijkheden.

_0011_PLAYFULNESS

So.. Wat ik dan doe?

Ik ben een enthousiaste ideeën-man en breng dit enthousiasme graag over op de jongere doelgroep, zowel Primair onderwijs als Voortgezet en Hoger onderwijs. Ik gebruik mijn liefde voor het creatieve idee binnen al mijn projecten die onder No More Mondays ontwikkel, of ik het in opdracht doe of zelf initieer, dat maakt niet uit. Ik ben goed in creatief concept ontwerp, advies, brainstormsessie deelname vanuit verschillende invalshoeken. Grote ervaring heb ik in interactie ontwerp (afgestudeerd op de HKU), illustratie, vormgeving, en animatie.

 

Projecten die ik heb ontwikkeld zijn:

Kids Love Cards | Avontuurlijk (mee)beleven van transmediale reizen waarbij naast gebruik van humor je ook nog eens wat opsteekt:

escapeVroom2
Lift-instituut

 

introVRroom

Workshop Escape VRoom | VR Escaperoom workshops with schools and conferences.

 

martje+dochter

Een maatschappelijk project  om wijkbewoners weer met elkaar on contact te laten komen. Wijkijkers.nl

 

 

 

willie-wortel

Al local VR game to promote eating healthy food

screenshot2VRhalen.nl/marskamp

 

2017-03-24 01.05.55

VRhalen.nl/medel

Li-E

 

Lespakket voor Liftinstituut.nl/onderwijs voor PO

2016-04-14 11.06.14image (1)
Happy Students :-)kaart-test
History based Adventures. Learning and playing while following a character living besides Hieronymus Bosch. Children learn about creativitity, inspiration, and live towards a Etching Workshop.

nacht-inspecteursDon designed and animated  the character  Tikkit used by Museum Vereniging to learn kids in a playful way about museums.
allegames-snapshot

Reizen in de tijd Game design,artwork as well as website art direction and logo design.

snapshot
Sometimes it’s a one-man job, sometimes developing a bigger project together with met other passionate professionals in the vast
network I have gathered around me in the past 15+ years.  Projects big or small are no problem because of the variable team-size I can offer.
No More Mondays feels at home working on projects withing the cultural, non-profit, educational and/or commercial sector.

image-1-metRobin2

Projects where Don happily uses his skills and thoughts are projects that demand the user’s creativity and that inspires people, young and old to develop themselves. Using the mobile world (smartphones, tablets and interactive TV) , online but also offline projects like interactive installations in museums.

Having fun while learning, helps remembering the learned stuff. Who doesn’t want to experience  that?

Maybe we will meet each other in an inspiring meeting someday.
Don Blaauw

logo-lampNewtransp

The logo of No More Mondays was designed to show the love for a great idea we have.
Even if it’s not ours 😉

To show you some what we’re capable, let me show you some examples of projects we’ve done this year:

kiem

An App concept for FNV Kiem during Appril 2013

wakThis is a screenshot of a game called “Helden&Herrieschoppers”, which accompanied the tv-series about fun, horrific and cool religious history, which targeted an audience of 7-12 year olds.

mediawijzer4min.017

Sketches during connecting of a Interactive App-wall within libraries in ‘s-Hertogenbosch for parents and children to find great apps together.

You can find more of these sketches on my Pinterest Board

mediawijzer4min.028

Multiple usage of the software. Using the same technology for several target groups and devices.

biebFiles_0027_meervoudig

_0010_primary color

LEGO consultancy on new online Colleagues Onboarding LEGO experience. Working with a great team in Billund, Denmark.

Also I was hired as an Consultant in New York on the online kids-experience in the “BEFORE”-moment of visiting the new LEGO HOUSE in Billund, to be opened in 2017.

erfgoed-screenshots1

HizzQuiz, a multitouch game for multitouch tables in museums, tablets, and smartphones at home. Kids and parents could play this game with as many as six persons simultaneously to get to know more about museum objects in a playful way.

screenshot

Another multitouch game made for the Floriade, Netherlands on how life is so much different in Nicaragua. Kids could answer questions and see the answers of the same questions in a country with far lesser economic wealth.

visFeest__0000_gevonden0-a

Together with my friends at studio Kloek and studio TokTok, we developed an monthly iPad app for children in which playful learning and gaming go hand in hand. Using great illustrators like Willem Lagerwaard (animating Sesamestreet shorts) and Barbara Mulderink (illustrating Children’s books and Numerous Algemeen Dagblad articles) we were able to lift the quality in the dutch apps for children visually as well as didactic by the help of experienced studio TokTok.

ms

At castle Muiderslot we developed a number of interactives to let children experience certain strategies of this castle to prevail and survive the many attacks from enemies during history. The children also could ‘ride’ a horse and battle during tournaments.

verkade01

At he Verkade museum I developed a multiplayer touch Memory-game. with a twist. In the old days, Verkade had numerous collectable cards for consumers which had themes of nature on the. The phrases “Collect them all!” was communicated, even then. This game shows all of the beautiful illustrated (and forgotten) imagery, used in these marketing campagnes.

OpenArch.122-001

For Archeon I was asked to give a presentation on the Mobile Dialog with the visitors.

Bringing the “fun”back into function

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *